maandag 4 juni 2012

gezinsuitbreiding

Het is alweer een tijdje geleden dat ik geblogd heb. Foei!
Met de katten gaat alles goed. Sinds vorige week maandag hebben ze twee nieuwe vriendinnetjes erbij. Alhoewel deze dames kwamen eigenlijk alleen voor de baasjes.

Meet Sneuzel (rechts) en Nerd (links)onze twee cavia dames van 8 maanden:


De katten zijn dol op ze. Er zit de hele dag wel iemand voor of naast de kooi naar ze te kijken.
Rata heeft Sneuzel al een wasbeurt gegeven toen ze op schoot zat. Aytekin en Jinx hebben al lekker mee hooi gegeten (wat natuurlijk niet de bedoeling was). Gelukkig zijn deze dames niet onder de indruk van al die kattenkopjes en pootjes. Ze spelen en eten gewoon rustig door. Soms komen ze zelfs even 'hallo' zeggen door met hun snuitje tegen het kattensnuitje aan te duwen.


Aytekin denkt volgens mij dat de cavia's een soort kittens zijn. Hij roept ze steeds om mee te komen spelen en probeert dan het kooitje te openen. Hij zoekt ook aan alle kanten een soort van opening om ze te lokken. Hard prrrrtend en krabbelend doet hij dan zijn best om ze tot spelen te verleiden.Af en toe loopt er dan een caafje zijn richting op en dan is hij helemaal dol. "Yeey, ze komen spelen!"
Jammer genoeg voor hem vind ik dat geen goed idee en mag hij er alleen naar kijken of bij komen zitten als ze op schoot zitten bij ons.

Aytekin vond hun kooi zelf ook erg interessant. Hij heeft er al een paar keer ingezeten. Toen ik de kooien ging verschonen was hij er niet uit weg te slaan. Later op de avond toen de caafjes er weer netjes inzaten en wij het pak zaagsel niet opgeruimd hadden, zat hij hieraan te krabbelen. Toen ik kwam kijken waarom hij dit deed zag ik de reden.... Hij had nl even lekker bovenop het zaagsel gepoept. Gelukkig was dit heel snel opgeruimd. Gekke Aytekin!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten